Teljes Útmutató a Fodrászszalonok Költségeiről

Akár szalonvezető, akár kisvállalkozó, a szalonköltségek szemmel tartása sosem kerülheti el a figyelmét. A nyilvánvaló tételeken kívül, mint például a szalonfelszerelés és a bérleti díj, a szalontulajdonosoknak és -vezetőknek gondolniuk kell a szalon átlagos havi kiadásaira, amelyek a napi működés során merülnek fel.
Áttekintünk néhány gyakori szalonköltséget, amelyekre érdemes terveznie, és azt, hogy mit tehet ezek minimalizálása vagy kiküszöbölése érdekében.
A "Fodrászszalon rezsiköltség" kifejezés számos kiadást takar, és általában olyan dolgokat foglal magában, mint a szalon felszerelése, a termékkészlet és a stylistok által használt kellékek - beleértve a hajszínt vagy a hajformázó termékeket. Ez magában foglalja a pénzügyi kiadásokat is, például a személyzet bérszámfejtését, az Ön által fizetett adókat, a karbantartást és a szalon üzleti biztosítását. Ezek mind olyan dolgok, amelyeket meg kell értenie és nyomon kell követnie annak érdekében, hogy ellenőrzése alatt tartsa a rezsiköltségeit.
Most pedig nézzük meg ezeket a tételeket egy kicsit részletesebben.
A fodrászszalonok kiadásait két kategóriába lehet sorolni: Ismétlődő kiadások és alkalmi kiadások. Bár fontos szemmel tartani a szalon alkalmi kiadásait, nem mindig lehet pontosan megjósolni, hogy ezek a díjak milyenek lesznek, vagy hogyan befolyásolják a haszonkulcsot. Az ismétlődő kiadásokkal azonban lehet és kell is számolni. Ezek azok az átlagos költségek, amelyeket minden hónapban ki kell fizetni, így jó képet kaphat arról, hogy az egyes ismétlődő kiadások hogyan hatnak majd a bevételi nyereségre és a végeredményre.
Kezdjük az ismétlődő kiadások lebontásával. Az ismétlődő költségek azok a költségek, amelyeket rendszeresen, általában havonta kell fizetnie. Ezeket a költségeket könnyebb költségvetésbe foglalni, különösen, ha szalonszoftverrel egy helyen követi nyomon üzleti kiadásait.
Az emberek gyakran kérdezik, hogy "Mi a legnagyobb kiadás egy szalon működtetése során?". A válasz általában a fizetések, különösen, ha sok alkalmazottja van. Kövesse nyomon a bérköltségeket.
Ezek a költségek a vállalkozás helyétől függően változnak. Győződjön meg róla, és végezzen némi kutatást arról, hogy az Ön területén mit kell fizetnie, és tegyen félre némi pénzt ezeknek a költségeknek a fedezésére.
Ha még mindig a szalonüzlet helyszínét választja, nézzen utána az interneten a környék átlagos bérleti díjainak. Ezek nagyban függnek a helyszíntől. Az üzleti vállalkozások általában magasabb bérleti díjat fizetnek, mint a lakóingatlanok, ezért fontos, hogy tájékozott legyen, és legyen egy dollárösszeg a fejében, amikor megtervezi a szalon költségvetését. Ha a bérleti díjon tudsz spórolni, az a rezsiköltségek csökkentésével sokkal több pénzt ad a teljes bevételedhez.
Üzleti engedélyekre szükség van, de ezek várostól függően változnak.
Valószínűleg egészségügyi és biztonsági ellenőrzésekre és tanúsítványokra is szüksége lesz. Egyes helyeken szabadon árulhat a szalonjához kapcsolódó kiskereskedelmi termékeket, más helyeken viszont engedélyt kell kérnie. Nézze meg az állam és a város honlapját, hogy megtudja, mire van szükség.
Valószínűleg előbb-utóbb be akar majd fektetni valamilyen kiegészítő oktatásba, képzésbe vagy szakmai továbbképzésbe az üzlete minden egyes stylistja számára. A fodrászszalonok gyakran keresnek új képzéseket, hogy naprakészek maradjanak a legújabb szépségápolási szolgáltatási trendekkel vagy technikákkal kapcsolatban. A szépségipar folyamatosan változik, és ez azt jelenti, hogy a vállalkozásoknak lépést kell tartaniuk. Az oktatás itt kulcsfontosságú. Egy új tanfolyam vagy engedély nem lesz ingyenes, de ha a szalontulajdonosok minden alkalmazottal együtt dolgoznak, és gondosan választanak, az oktatási beruházásokból származó hosszú távú nyereség sokat hozzáad a bevételhez, és növeli a szalon havi bevételét. Ráadásul ez egy nagyszerű módja az alkalmazottak lojalitásának kiépítésére.
Ezek a rendszerek a szalonok igényeitől függően eltérő költségekkel járnak. Döntse el, hogy pontosan milyen mérőszámokat szeretne nyomon követni (például tudni szeretné, hogy mikor kell újrarendelni a termékkészletet, milyen találkozók következnek, vagy mennyi bevételt termeltek eddig az egyes stylistok)? Ha ezt tudja, találhat valamit, ami megfelel az igényeinek. A POS-rendszer fontos a tranzakciók feldolgozásához, de ne feledje, hogy szükség lehet speciális berendezésekre (például iPadre, ha wifit használ) és nyugtázópapírra is.
Nem számít, milyen szolgáltatásokat nyújtanak, vagy milyen iparágban tevékenykednek, a vállalkozásoknak mindannyiuknak fizetniük kell a közüzemi szolgáltatásokért. A fodrászszalonoknak természetesen áramra, vízre és fűtésre van szükségük. Ezért érdemes utánanézni, hogy az Ön területén átlagosan mennyibe kerülnek ezek a szolgáltatások.
Ezenkívül figyelembe kell vennie az internetszolgáltatás és a telefonvonal költségeit is. A megbízható internetkapcsolat fontos például a fizetések feldolgozásához, a szalon közösségi médiajelenlétének fenntartásához és az online marketinghez.
Amikor elindítja szalonvállalkozását, elegendő szépségápolási kelléket és alapvető eszközöket kell készenlétben tartania minden alkalmazott számára. Ne feledje, hogy ezeket az üzleti költségeket beépítse a havi költségek/kiadások költségvetésébe. A szalonok hátsó bár készletei általában samponokat, fertőtlenítőszereket, kondicionálókat, formázó termékeket és a szolgáltatások során használt vegyi anyagokat (például daueroldatot és hajszínt) tartalmaznak. Ha körömszalont is üzemeltet, akkor a költségvetésbe be kell számolnia a speciális lakkok és manikűrkészítmények költségeit is.
Ez nem az a készlet, amelyet az alkalmazottai használnak az ügyfeleken, hanem az Ön kiskereskedelmi termékkészlete. Egy szalon bevételének nagy része a termékértékesítésből származik, ezért fontos, hogy elegendő készlet álljon készenlétben ahhoz, hogy alkalmazottai kiegészítő eladásokat és ajánlásokat tudjanak végezni.
Manapság a lízing az egyik legnépszerűbb módja a berendezések beszerzésének. Ahelyett, hogy teljes egészében kifizetné vagy hitelre venné, fix havi részletet állapít meg a berendezés költségeire. A lízingidőszak végén vállalkozásának általában lehetősége van arra, hogy a végső összeget kifizesse, és a felszerelést véglegesen birtokba vegye, vagy megújítsa a lízinget a legújabb felszereléssel, csökkentve ezzel a karbantartással kapcsolatos gondokat, és szalonját a szépségipar élvonalában tartva.
A hitelkártya-feldolgozási díjak szolgáltatótól függően némileg változhatnak. Az átlagos díj, amellyel találkozhat, 1,5% és 2,7% között van, de legyen óvatos. Egyes cégek akár 3%-ot vagy még többet is felszámítanak. Szalontulajdonosként vagy szalonvezetőként mindenképpen végezze el a kutatást. Ezek a látszólag apró díjak gyorsan felemészthetik a bevételét.
A fodrászszalon havi marketingköltségei széles skálán mozognak, az üzleti stratégiájától és az Ön által használt eszközöktől függően. Egy e-mail marketingkampány vagy egy szalon hírlevél elég olcsó lehet, különösen, ha van egy alkalmazottja, aki ebben segíthet. Egy hirdetés online vagy nyomtatott formában történő elhelyezésének költségei, különösen, ha szakembert bíz meg ezzel, nagyon drágák lehetnek.
Az üzleti biztosítás nem a legnagyobb rezsiköltsége lesz, de fontos. A biztosítás nem csak jó ötlet, hanem jogi szempontból is szükséges, és jelentős kiadást jelenthet az Ön számára. Végezze el a kutatást, és nézze meg, hogy mely szolgáltatók elégítik ki az Ön igényeit, és mindenképpen hasonlítsa össze az árajánlatokat.
A hajszalon indulási költségei olyan dolgokat tartalmaznak, mint a stylistok és a személyzet felvétele, az új helyszín tisztítása és utólagos felszerelése, valamint az új vállalkozás reklámköltségei.
Ha úgy dönt, hogy nem lízingeli a berendezéseket, akkor azokat meg kell vásárolnia. Ez nagyban függ a szalonüzlet típusától.
Kizárólag fodrászatról van szó? Az Ön vállalkozása körömápolási szolgáltatásokat vagy más speciális szépségápolási szolgáltatásokat, például szoláriumozást, gyantázást vagy spa szolgáltatásokat nyújt ügyfeleinek?
Ezek mind olyan kapcsolódó kiadások, amelyek hozzájárulhatnak az alapfelszerelés költségeihez.
Egy jól kialakított, kiemelkedő dekorációval rendelkező szalon fontos, ha versenyképes akar lenni és több bevételt szeretne generálni. Egy szalon például nagyobb valószínűséggel lesz sikeres, ha nyitottnak és barátságosnak tűnik, nem pedig zsúfoltnak vagy elavultnak. Fontos, hogy ezt a költségvetést is figyelembe vegyük, amikor új szalont nyitunk. Fontolja meg azt is, hogy a nyereség egy részét minden hónapban félreteszi a jövőbeli fejlesztésekre vagy frissítésekre.
Ez egy nagy dolog. Nem a költségek szempontjából nagy, csak nagyon fontos. Ez egy jó alkalom arra, hogy kreatív legyen, és vásároljon körül. A jó feliratok meglepően olcsók lehetnek, ha körültekintően vásárol. Ez azt jelenti, hogy egy professzionálisan elkészített tábla több száz dollárba is kerülhet, az Ön igényeitől függően.
Az online jelenlét manapság kulcsfontosságú a fodrászat sikeréhez.
Fontolja meg, hogy egy kis pénzt fektet egy szalon weboldalába. Ennek nem kell drágának lennie, bár felbérelhet egy profi webdesignert, ha profitálni szeretne a "wow-faktorból". Az is rendben van, ha valami egyszerűbbel kezd, például egy online sablonnal.
Ide tartozik minden, a pénztárban lévő készpénzmozgástól kezdve minden olyan dollárösszegig, amelyet véletlenszerű vészhelyzetekre kell költenie. Jó ötlet, ha legalább 500 dollárt félreteszel a váratlan dolgok kifizetésére.
Tartson rendszeres megbeszéléseket és beszélgessen a munkatársaival. Győződjön meg róla, hogy nyugodtan panaszkodjanak Önnek minden olyan, a szalonnal kapcsolatos dologról, amit kellemetlennek vagy problémásnak tartanak. Mivel ők állnak a frontvonalon, az alkalmazottak gyakran elsőként veszik észre a nem produktív kiadásokat. Mutassa meg, hogy az ő oldalukon áll, és hogy értékeli a véleményüket, majd dolgozzon ki egy tervet, hogy először a legnagyobb kiadásokat kezelje. Meg fog lepődni, mennyi időt és pénzt fog megtakarítani. Boldogabb munkatársai és boldogabb ügyfelei is lesznek.
A jó fodrászszalon szoftver és a POS rendszer időt és pénzt takarít meg Önnek, mert nyomon követi és rögzíti a tranzakciókat, amint azok megtörténnek. Ez különösen hasznos az online tranzakciók és a hitelkártyás fizetések feldolgozásánál a szalon számára. Tapasztalatból beszélve, a szalonszoftver előnyei messze meghaladják a költségeket, mert időt takarít meg. Ez fontos üzleti sikere és saját mentális egészsége szempontjából. Egy helyen állíthat be ütemterveket, nyomon követheti a foglalásokat, ellenőrizheti a termékkészletét, és láthatja, hogy melyik stylistok teljesítik a kitűzött célokat. Ez nagymértékben csökkenti a napi üzleti műveletekkel járó stresszt, és segít felszabadulni, hogy jobban összpontosíthasson az ügyfeleire.
Az eladatlan vagy lejárt termékek nem hoznak Önnek nyereséget. fontos, hogy elegendő készlettel rendelkezzen az eladásokhoz és a szalon igényeihez. Másrészt a termékek helyet foglalnak. A túl sok rendetlenség nem tűnik szakszerűnek és veszélyeztetheti a szalon biztonságát. Ez egy olyan egyensúly, amelyre vigyáznia kell. Ügyeljen arra, hogy nyomon kövesse ezt a készletet, és csak akkor töltse fel, ha szükséges, hogy elkerülje a helyfoglalás (amely egy forgalmas szalonban gyorsan megtelhet) vagy a hulladék keletkezését. Az elpazarolt termékek vagy a felesleges készlet könnyen felemésztheti a haszonkulcsot. Fontolja meg a befektetést egy szalonszoftverbe, hogy nyomon követhesse a gyorsan forgó termékeket, és segítsen a rendelések kezelésében. Akár intelligens rendelést is beállíthat, amikor a készlet eléri a minimális szintet. Ez maximalizálja a nyereség/kiadás arányt, és kiküszöböli a felesleges pazarlást.
Az időbeosztó szoftver segítségével elkerülheti az időpontfoglalások közötti hézagokat, automatikus visszaigazolásokat és emlékeztetőket küldhet, és kitöltheti a szalonban lévő állásidőt. Ezáltal a személyzetét is felszabadítja, hogy más feladatokkal foglalkozhasson.
Amikor a munkatársai nem az ügyfelekkel vannak elfoglalva, gondoskodjon arról, hogy takarítsanak, készletrendeléseket adjanak le, tartalmakat tegyenek közzé a szalon közösségi médiáján, vagy segítsenek más napi feladatokban.
Hosszú távon ebből mindenki profitálni fog. Ideális esetben a személyzet mindannyian tudják, hogyan kell elvégezni az egyes szolgáltatásokat, dolgozni a pénztárgépen vagy hozzáadni a szalon weboldalához. Ezután bárki be tud ugrani oda, ahol szükség van rá, és nem kell túlszemélyzetet alkalmaznia. Ráadásul értékes tapasztalatot szereznek az önéletrajzukhoz.
Ne feledje, a toborzás és a képzés pénzbe kerül. Ha meg tudja tartani a legjobb/ legnépszerűbb fodrászokat, akkor az általuk hozott ügyfeleket (és bevételt) is meg tudja tartani. A kulcs itt a jó kommunikáció. Győződjön meg arról, hogy minden stylistával jó kapcsolatot ápol, és tartsa fenn a munkahelyi környezetet pozitívan.
Tényleg ennyi recepciósra van szüksége? Mi a helyzet olyasvalakivel, akinek az egész munkája csak a raktár és a rendelések kezeléséből áll? A fodrászszalonok időbeosztási és menedzsmentszoftvere kiküszöbölheti, hogy ennyi extra segítségre legyen szükség. Könnyen hozzáférhet a termékek megrendeléséhez és a könyvelés kiegyensúlyozásához szükséges számadatokhoz. Sok fiatalabb ügyfél is szívesebben foglal időpontot online, a saját idejében, és ez megkönnyíti a dolgukat.
Végezzen kutatásokat, és tudja meg, mennyibe kerülnek a dolgok. Ellenőrizze, hogy a beszállítók kínálnak-e tömeges árengedményeket a termékekre vagy kedvezményes terveket. Tudja meg, milyen költségeket érvényesíthet a későbbiekben a jövedelemadójában.
Kerülje a rendetlenséget vagy a pazarló helyet. Ez szakszerűtlenül néz ki, és biztonsági kockázatot jelenthet. Győződjön meg arról is, hogy minden egyes szolgáltatási helyet maximálisan kihasznál. Jó ökölszabály, hogy minden három szervizhelyre jusson egy hátmosó.
Az olyan dolgok, mint az e-mail marketing, a szalonhűségprogramok és az ügyfélértékelések ösztönzése hatékony és olcsó módja a haszonkulcs növelésének. Az ügyfelek ajánlásaiért ösztönzőket is alkalmazhat. Természetesen mindez könnyen kezelhető a szalonmarketing szoftver segítségével.
Egy szalonköltség-táblázattal kombinálva ezek az eszközök segítenek abban, hogy tudatában maradjon a kiadásoknak, és mindig a csúcson legyen. Idővel nyomon követheti a bevételeket és a kiadásokat, és láthatja, hol költ a legtöbbet. Ezután elvégezhet bármilyen kiigazítást, vagy megszüntetheti a felesleges kiadásokat.
A fodrászat költségvetésének, amelyet létrehoz, tartalmaznia kell a pénzügyi költségeket, valamint az esetleges vásárlásokat is. Ez a helyszín bérleti díjával, az államában vagy tartományában szükséges üzleti engedélyek díjaival, valamint az alkalmazottak bérével és a bérszámfejtéssel kezdődik. Az adókat is figyelembe kell vennie. A nyereség kiszámításakor mindig tegyen félre pénzt az adókra. Ez megkíméli Önt attól, hogy a későbbiekben sok díj miatt aggódjon. Fontolja meg, hogy szakembert fogadjon fel, aki segít az adóbevallásban és a szalon könyvelésének átnézésében, még akkor is, ha inkább saját maga végzi a könyvelést.
Egy fodrászszalon működtetése nem olcsó. Ennek ellenére a szalontulajdonosok és -vezetők egészséges nyereségre tehetnek szert, ha okosak és jól használják fel erőforrásaikat.
A trükk az odafigyelés és a pazarlás kiküszöbölése: elvesztegetett idő, elpazarolt termékek és elpazarolt erőfeszítések. Mindezeknek a dolgoknak dollárértéke van.
A fodrászszalonok kiadásait jól lehet kezelni. Ha gondosan költségvetést készít, és jól kommunikál az ügyfelekkel és a munkatársakkal, akkor könnyű a helyzet magaslatán maradni.